Украина
category

Передача права голоса в громадській організаціі

Вопрос № 2321
Передача права голоса в громадській організаціі
4 консультации
70 грн.

Доброго дня! Підкажіть будьласка, чи може член громадськоі організаціі "Садівницьке товариство" доручити свій голос для переобирання голови правління та інших питань вирішуємих голосуванням другій особі, теж члену цієі організаціі. Наприклад, є представники кожноі вулиці, де мешкає щонайменше 10 членів ГО, чи можуть мешканці вулиці зробити довіренність старшому по вулиці, що він може за них проголосувати на зборах. Членів ГО більше 300 осіб, взимку зібрати усіх проблема, а от обдзвонити та отримати довіреність легше.Якщо є така можливість, або нема, прошу написати розділ і статтю закону що це підтверджує. Можливо можна прийняти таке рішення що достатньо для вирішення питань на зборах присутність представників вулиць. Дякую

Консультации Советников

Вітаю.

На мою думку право голову по довіреності можна звичайно надати, але не члену організації.

ст. 238 ЦК України: 3. Представник не може вчиняти правочин від імені особи, яку він представляє, у своїх інтересах або в інтересах іншої особи, представником якої він одночасно є, за винятком комерційного представництва, а також щодо інших осіб, встановлених законом.

тобто можуть сказати, що член якому передано голос іншої особи діяв не в інтересах особи, яку від представляє, а в своїх інтересах.

комерційне представництво передбачене для представництва юридичної особи.

можна внести зміни до статуту і передбачити, що від однієї вулиці виступає один делегат, який і представляє інтереси вулиці. або встановити одного делегата на якусь кількість членів товариства. можна встановити, що члени правління встановлюють кількість членів товариства яких представляє один делегат 

25.10.18 19:02
Оксана

Велике дякую

25.10.18 21:11
Оксана

В статуті прописано що можно довіряти свій голос, але довіреність чи повноваження повинні бути оформлені відповідно до закону, що мається на увазі відповідно до закону, це обов'язково нотаріально чи є інші варіанти?

26.10.18 10:10

В ЗУ "Про громадські об'єднання" не має вимоги про нотаріальне посвідчення такої довіреності.Тобто можливо прописати право голови посвідчувати такі довіреності. Однак, якщо буде судовий спір судді в більшості випадків не сприймають такий порядок посвідчення.

26.10.18 10:33
Оксана

Дякую за відповідь, в ЗУ "Про громадські об'єднання" взагалі я не знайшла нічого про довіряння, якщо це організація.

Ответ оплачен: 70 грн.

Добрий день!

Погоджуюсь з колегою Єлизаветою Тарабака.

Я правильно Вас розумію, що у Вас садове товариство у формі громадської організації. Відповідно до Закону України "Про громадські об'єднання" заборон щодо представництва одного члена іншим немає, це врегульовуються Статутом організації. Тому потрібно читати Статут.

Глава 17 Цивільного кодексу України (ЦКУ), ч. 2 ст. 237 передбачає, що не є представником особа, яка хоч і діє в чужих інтересах, але від власного імені, а також особа, уповноважена на ведення переговорів щодо можливих у майбутньому правочинів. Тобто по суті, те що говориться у ч.3 ст. 238 ЦКУ, яку уже описала колега. 

Але ч.5 ст. 245 ЦКУ передбачає, що довіреність на право участі та голосування на загальних зборах, видана фізичною особою, посвідчується у порядку, визначеному законодавством. Тобто такий вид довіреності законодавством передбачено. Тому я вважаю, якщо члени товариства захочуть, то вони можуть відправити свого представника (делегата) на збори, але якщо звісно не буде проти виконавчий орган організації. Тому ще одним питанням на зборах організації має бути внесення змін в статут організації, а саме врегулювання питання представництва членів певної вулиці своїм делегатом, це можете прописати в правах членів організації, або окремим пунктом чи розділом. 

Закон України "Про громадські об'єднання" дозволяє встановлювати додаткові положення про діяльність громадської організації, що не заборонені законом. 

Тому я вважаю, що члени організації можуть уповноважити одного члена довіреністю на участь та голосування у зборах, але може виникнути запитання, а як рахувати голоси членів організації, які уповноважили свого представника, як 1 голос, чи кількість голосів членів, які уповноважили представника. Це питання також необхідно прописати у Статуті організації. 

Сподіваюсь, що Вам допоміг.

Якщо виникнуть запитання, звертайтесь.

25.10.18 19:02
Оксана

Велике дякую

25.10.18 20:55

Оксано, перед відправлення представника, відправте керівництву організації, лист про те, що декілька членів не зможе прибути на збори та уповноважують певного члена організація, необхідна їхня згода, так і щоб вони розробили умови, як рахуватимуть голоси на зборах.

25.10.18 21:40
Оксана

Тут справа складна, голова організаціі наче зібрався залишити свою посаду за складом здоров'я, всіх повідомив про це, а зараз поводить себе так що виглядає , що він навмисно це сказав щоб налякати боржників (якщо він піде, то відімкнуть еленергію за борги, які він за свій рахунок перекриває, а свій рахунок в нього з того що він продає землі товариства), а тепер не дає ніяких документів ініціатівній групі, контактів членів товариства і усіляко перешкоджає перевиборам правління. Не надає звітів багато років і підроблює результати зборів, бо ніколи не збиралось кількості згідно статуту. І доречі, дякую за консультацію, я тут вперше консультуюсь і не знаю як сплатити ваші послуги , ті гроші що були мною зараховані, я сплатила за першу відповідь, а як ще додати, щоб вам віддячити, я не знаю.

25.10.18 21:49
Оксана

Так із-за цього ніхто не зможе надіслати листа, бо не знаємо куди, хотіли особисто розмовляти з членами товариства і зробити з іхньоі згоди довіренння старшому по вулиці, хто постійно проживає і має змогу бути присутнім на зборах. В статутті це прописано, що можна передовірити свій голос, і один представник може мати не один голос , а декілька, хто йому довірив, але відповідно до закону оформити це, от як це оформити відповідно до закону?

26.10.18 13:11

Оксано, щодо відсутності адреси, громадські організації з статусом юридичної особи, або без нього підлягають обов'язковій державній реєстрації, інформацію щодо Вашої організації, її юридичної адреси та фактичної адреси(при наявності) має бути передбачено в Статуті організації, але також інформацію про юридичну адресу Вашої організації в державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців, можете написати повну назву організації, або код ЄДРПОУ(код юридичної особи, який використовується для ідентифікації) мені на електронну пошту або на сайт, як Вам зручно. Листа необхідно відправляти рекомендованим із повідомленням на юридичну адресу організації. У випадку судового спору у Вас будуть підтвердження відправки листа. 

Також на юридичну адресу організації можете направити також рекомендованим листом, запит про надання інформації щодо фінансової діяльності організації та прийняті рішення, відповідно до ч. 7 ст. 3 ЗУ "Про громадські об'єднання", а саме прозорість, відкритість передбачає право всіх членів (учасників) громадського об'єднання мати вільний доступ до інформації про його діяльність, у тому числі про прийняті громадським об'єднанням рішення та здійснені заходи, а також обов'язок громадського об'єднання забезпечувати такий доступ. Але контактів членів організації може і не даватися, оскільки це є конфіденційною інформацією, а документи по діяльності організації, він має надавати на Ваш запит. Хоча можете відправити лист з прохання надання інформації про членів організації (Прізвище та ініціали та адреса реєстрації або проживання з метою відправки запрошення на збори членів організації), але вони можуть і відмовити.

26.10.18 13:26
Оксана

Ще раз дуже дякую за грунтовну відповідь. Можна ще одне запитання, як краще оформити довіреність від декількох членів організаціі одній уповновпженій особі, щоб на законодавчому рівні не було питань?

26.10.18 13:41

Можете і однією довіреністю, але краще від кожного члена на одну і ту ж особу окрема довіреність, так у Вас буде більше голосів, оскільки 1 представник, але голосує за кожного члена окремо, а якщо 1 довіреність від усіх, то можуть просто зарахувати 1 голос. А так, скільки довіреностей, стільки і бланків для голосування. В законодавстві, стосовно даного питання немає обмежень. Але звісно вирішувати Вам.

Сподіваюсь, що Вам допоміг.

Здоров'я! Погоджуюсь з коментарями колег. Ваше питання вирішується наступним чином, а саме: По-перше, прописать в Статуті ГО можливість передачі права голосу представникові. Друге, можна видати довіреність на право голосування замість Вас, завірену нотаріусом. Але, без першого (прописання в Статуті), друге, нажаль, може і не спрацювати...

25.10.18 19:03
Оксана

Велике дякую

Також у статуті організації має бути передбачено повноваження керівника, вищого органу управління, інших органів управління (далі – керівні органи) громадського об'єднання, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень, а також порядок визначення особи, уповноваженої представляти громадське об'єднання, та її заміни (для громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи); - періодичність засідань і процедуру прийняття рішень керівними органами громадського об'єднання, у тому числі шляхом використання засобів зв'язку; - порядок звітування керівних органів громадського об'єднання перед його членами (учасниками);- порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів громадського об'єднання та розгляду скарг; - порядок внесення змін до статуту. Ці вимоги до Статуту передбачено п. 4-7, 10 ч. 1 ст. 11 ЗУ "Про громадські об'єднання". 

Стосовно довіреності, як уже зазначала моя колега, нотаріальної вимоги у законі відсутні, але як я уже писав, що відповідно до ч.5 ст 245 ЦКУ передбачає довіреність у порядку визначену законодавством, тобто або нотаріально, або головою Вашої організації, який не надає жодних документів, тому мабуть все ж таки нотаріально, щоб він потім окрім рішення зборів, не оскаржував повноваження Вашого представника.  Також хочу звернути Вашу увагу на ч. 12 ст. 9 ЗУ "Про громадські об'єднання", яка передбачає, що громадське об’єднання повідомляє про внесення змін до статуту громадського об’єднання, зміни у складі керівних органів громадського об’єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об’єднання, зміну місцезнаходження громадського об’єднання протягом 60 днів з дня прийняття відповідного рішення. Оскільки пропуск даного строку може бути підставою для вважання зборів, які не відбулися і рішення не прийнятим. 

І стосовно Вашого питання щодо роботи на сайті, напишіть адмігістрації у чат або на info@brightadvise.com , і вони обов'язково Вам дадуть відповідь на Ваше запитання.

Сподіваюсь, що Вам допоміг.

Якщо у Вас виникнуть запитання, звертайтеся. 

26.10.18 13:56
Оксана

Ще раз Вам щиро дякую!

Похожие вопросы

Реклама
Мой ответ