Украина
category

Відпрацювання 3 роки після інтернатури

Вопрос № 2826
Відпрацювання 3 роки після інтернатури
11 консультаций
50 грн.

Добрий день.Пишу повторно, дізналась додаткову інформацію.  Я лікар, закінчила інтернатуру, і хочу запитати на рахунок відпрацювання після інтернатури. В мене було направлення на роботу, і я підписувала угоду з лікарнею де було вказано про відпрацювання 3 роки(трудовий договір ще не підписувала), на даний момент відпустка. Там працювати я не хочу, чи є можливість не відпрацьовувати саме в цій лікарні? Враховуючи те що знайшла роботу в державній лікарні,тільки в іншому місті( варіантів є декілька, і в тій самій області та в іншій). Головного лікаря запитувала, вона нова, ще не знає всіх законів. Мені повідомили,що можуть дати відкріплення тільки якщо в мене буде чоловік, в томі місці куди я хочу, медик або військовий. Прикріплюють договір, який підписувала. Дякую.

Консультации Советников

Доброго вечора!

Виходячи з документу, наданого Вами випливає лише той факт, що Вам потрібно відпрацювати 3- роки за фахом навчання, але вказівки на те , що Ви маєте відпрацьовувати цей термін у якійсь конкретній лікарні у угоді не вказано, тому якщо трудовий контракт не був підписаний( попросіть директора дати Вам довідку довільної форми на бланку про те , що вона не заперечує факту проходження Вами роботи у іншому закладі і підпише цей документ з печаткою. 

Далі Ви обираєте потрібний мед.заклад згідно угоди про відпрацювання, укладаєте з керівництвом трудовий договір( новий керівник дає Вам довідку аналогічну про те ,що він прийняв Вас на відпрацювання 3-х років згідно угоди про навчання!( довідки подаєте як доказ виконання угоди відпрацювання до навчального закладу).

З повагою,

Костянтин Гончаренко

Ответ оплачен: 10 грн.

Добрий вечір!

Переглянувши договір, а також вивчивши судову практику з даного питання, можу сказати, що я помилявся – Вам не потрібно відпрацьовувати 3 роки.

Фактично, приймаючи Вас на посаду лікаря-інтерна, між вами та медичним закладом був укладений строковий договір. Останній день інтернатури і був останнім вашим робочим днем на даній посаді. Саме в цей день Вас мали звільнити, тобто повинен бути виданий наказ про ваше звільнення з посади лікаря-інтерна на підставі пункту 2 статті 36 Кодексу законів про працю України (закінчення строкового договору), а з Вами проведений розрахунок та повернута трудова книжка.

Взагалі умови трудового договору, що погіршують становище працівника порівняно з чинним законодавством України, є недійсними. А тому умови щодо повернення коштів у випадку не відпрацювання 3-х років, особливо заробітної плати, яка є оплатою за виконання інтерном своїх трудових обов’язків, є неправомірними. Все це підтверджується судовими рішеннями.

А тому пишіть на ім’я головного лікаря заяву про звільнення за власним бажанням, у випадку відмови звільнення звертайтеся зі скаргою в Державну службу з питань праці, зателефонуйте їм або ще краще сходіть особисто на прийом до спеціаліста Управління Держпраці вашої області (до речі, можете про це особисто сказати головному лікарю, думаю можлива перевірка та штрафи її налякають).

Навіть у випадку звернення лікарні до суду, у них не буде жодних шансів (до речі, якщо лікарня дійсно подасть позов до суду, можете звернутися в бюро безоплатної правової допомоги, які наразі є в усіх регіонах України).

Всього Вам доброго!

Ответ оплачен: 5 грн.

Добрий ранок!

Хотів вказати, що обо'язок відпрацювати 3 роки виникав лише у випадку підписання угоди з медичним закладом освіти за державні кошти, тоді дійсно можна бути стягнути кошти за навчання і стипендію. Однак, відрахування заробітної плати за період інтернатури є неправомірним. 

Наприклад, рішення суду https://verdictum.ligazakon.net/document/82151979

А тому можете не хвилюватися щодо відпрацювання і просити, щоб Вас звільнили.

Якщо Вас уже було звільнено з посади лікаря-інтерна і прийнято на посаду лікаря відповідного фаху (є відповідний наказ), то можете знаходячись ще у відпустці подати заяву на звільнення за власним бажанням, щоб потім не відпрацьовувати всі 2 тижні якщо зробите це, коли вже вийдете на роботу (якщо термін вашої відпустки 2 тижні чи більше так взагалі не прийдеться відпрацьовувати).

Якщо відмовляються, я вже писав, що робити.

До речі, Ви пишите, що головний лікар молодий, не знає ще всього, нехай зателефонує в управління охорони здоров'я, обласну профспілку працівників охорони здоров'я за роз'ясненнями, якщо їй щось заважає прийняти правильне рішення.

Сподіваюсь, що Вам допоміг.

Будуть питання, звертайтесь!

Ответ оплачен: 5 грн.

Добрий день!

Напишіть, будь ласка, хто видавав Вам направлення на інтернатуру (управління охорони здоров'я чи медінститут).

Чи укладали Ви з медичним навчальним закладом угоду про навчання за державні кошти з обов'язком відпрацювання 3-х років за місцем направлення?

02.07.19 13:32
Таня

Видавав направлення медичний університет(НМУ), з цим направленням я зверталась до обласного департаменту, вони готували наказ і відправляли у мою районну лікарню.

02.07.19 14:22

Ви підписували з університетом угоду про навчання чи будь-який інший документ, де йшлося би про відпрацювання?

Чи така угода була підписана лише з лікарнею?

02.07.19 14:52
Таня

в університеті підписувала тільки документ, що я погоджуюсь зі своїм розподілом, після чого мені видали направлення на роботу. Угоду підписувала тільки з лікарнею

02.07.19 15:24

Останнє уточнення. Тобто, університет лише визначив Вам конретну районну лікарню, де Ви будете проходити інтернатуру? Ніяких документів з університетом щодо подальшої роботи протягом цих трьох років саме у цій лікарні Ви не підписували.?

Тобто мова йшла лише про інтернатуру?

02.07.19 15:42
Таня

якщо я погодилась зі своїм розподілом, і так я проходила інтернатуру за державні кошти, то думаю що відпрацювання 3 роки також було передбачено в направленні на роботу. Я немаю фото свого направлення , тому не можу точно вказати.

02.07.19 16:03

У попередній відповіді Ви написали, що підписали документ, що згодні з розподілом, після чого Вам видали направлення. Що це за документ, що в ньому було прописано: там йшлося лише про вашу згоду на роботу на посаді лікаря-інтерна в цій районній лікарні чи також про вашу згоду відпрацювати в ній на посаді лікаря 3 роки після закінчення інтернатури?

02.07.19 16:12
Таня

ні, це було для університету. Погоджуєшся ти чи ні. Це з офіційного сайту

 У ВИПАДКУ, ЯКЩО ВИПУСКНИК БЮДЖЕТНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ПОГОДЖУЄТЬСЯ З МІСЦЕМ РОЗПОДІЛУ:

Випускник

1. Отримує у ВНЗ, у якому навчався:

- Диплом

- Сертифікат екзамену «КРОК 2»

- видане МОЗ України НАПРАВЛЕННЯ НА РОБОТУ за власною заявою на ім’я Голови Комісії з працевлаштування (як правило Ректор ВНЗ)

Ответ оплачен: 5 грн.

Добрий вечір!

Вибачте, що відповідаю із запізненням, не працював інтернет.

Повідомляю наступне.

Якщо після вступу до медичного університету між вами не було укладено угоди про підготовку фахівця з вищою освітою, згідно з якою Ви зобов'язалися прибути після закінчення університету на місце працевлаштування відповідно до направлення і відпрацювати не менше трьох років по закінченню навчання в інтернатурі. – відпрацьовувати у районній лікарні Вам непотрібно (типова форма такої угоди міститься в постанові КМУ, яка у випадку підписання угоди з університетом була ще дійсна та в наказі МОЗ України за посиланнями https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0246-98, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992-96-%D0%BF.

А тому, якщо Ви підписували таку угоду, необхідно буде відпрацьовувати саме за місцем направлення, інакше медичним університетом з Вас можуть бути стягнуті кошти за навчання, в тому числі і стипендію.

Якщо ж ні – тоді спокійно звільняйтеся.

Навожу судові рішення по обов’язку відпрацювання за місцем направлення, якщо така угода була:

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/80854477 ( до речі, позивач Національний медичний університет імені О. О. Богомольця)

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/82120393

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/81753090

Що стосується угоди, що уклали з лікарнею, де йдеться про повернення коштів за інтернатуру у випадку невідпрацювання 3-х років, я вже писав, що дані умови порушують чинне законодавство України та є недійсними.

Адже ви перебували у трудових відносинах з районною лікарнею, Вас було зараховано до штату і Ви виконували обов`язки лікаря-інтерна, за що і отримували заробітну заробітну плату.

Для прикладу судові рішення http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/82149607

https://verdictum.ligazakon.net/document/82151979

Висновок – якщо підписували угоду з університетом, де йшлося про відпрацювання за місцем направлення, доведеться допрацьовувати.

Якщо ж не підписували, спокійно звільняйтеся, не звертайте уваги на угоду з  лікарнею (бо навіть, якщо подадуть в суд, там їм нічого не світить) та йдіть працювати в іншу державну лікарню.

Те, що ваш керівник не має права відмовити Вам у звільненні я вже писав, що робити у випадку відмови також.

Будуть додаткові питання, звертайтесь.

03.07.19 07:48
Таня

дякую за консультацію)

03.07.19 20:57

будь ласка)

Доброї ночі!

Не погоджуюсь з консультаціями колег. Вам неохідно відпрацювати 3 роки у даній лікарні. 

Якщо я правильно зрозумів, це угода з закладом охорони здоров'я, тобто певна лікарня на підготовку Вас, як лікаря-інтерна. 

Ви двічі завантажили 1 сторінку угоди, можливо Ви хотіли завантажити якісь додаткові угоди до даної угоди. 

Виходячи з тексту угоди, між Вами і лікарнею(як сторонами угоди) виникли відносини щодо підвищення Вашої  кваліфікацї та виникнення трудових відносин.

Предметом угоди є навчання Вас, як лікаря-інтерна та підвищення кваліфікації, а також обов'язкове відпрацювання Вами у закладі охорони здоров'я (лікарня) 3-х років після завершення інтернатури.

На сьогодні є судова практика на користь навчальних закладів, але також місць інтернатури.

Ваш обов'язок відпрацювати у даній лікарні передбачено п.4.1.6 Угоди.

А також звертаю Вашу увагу на п.5.1 Угоди, а саме її терміну, а саме: термін дії угоди до 2022 року. 

Навіть, якщо Вам дозволять змінити дану лікарню (досить маленькі шанси), Вам також буде необхідно укласти договір про розірвання даної угоди, якщо будете змінювати місце роботи до 2022 року.

Можете також ознайомитися із судовими рішеннями:

1) http://bit.ly/2XQgQaM

2) http://bit.ly/2XIKJcF

3) http://bit.ly/2TDx3i7

Також можете ознайомитися із порадами за посиланням по подібному запитанню: http://bit.ly/3252kLs

Запитання, подяку можете залишити у коментарі, це безкоштовно.

Сподіваюсь, що Вам допоміг!

Якщо виникнуть запитання, звертайтесь.

P.S. Можу не одразу відповісти. Дякую за розуміння.

Додаткова індивідуальна консультація (на електронну пошту) платна.

02.07.19 23:15
Таня

Добрий вечір. Я поступала в університет на медико-профілактичну справу, за цільовим направленням в районну санепідемстанцію, так як їх розформували, то і відповідно наш факультет став медичним, і мене за цільовим направили в районну лікарню. Наскільки я ознайомилась з законом, відміна відпрацювання 3 роки на цільове направлення не діє?

02.07.19 23:21

Так.

02.07.19 23:25
Таня

Дякую за консультацію.

Ответ оплачен: 5 грн.

Добрий вечір!

Можливо це не дуже доречно, але все-таки прокоментую консультацію Михайла Ямчука, так як він не погодися з усіма попередніми консультаціями своїх колег.

Він пише, що Ви відповідно до угоди з лікарнею повинні відпрацювати в ній 3 роки після закінчення інтернатури (а відповідальність в цій угоді – повернути кошти за період проходження інтернатури, а як Ви пам’ятаєте – зазвичай, це заробітна плата за період роботи на посаді лікаря-інтерна), при цьому вказує: на сьогодні є судова практика на користь навчальних закладів, але також місць інтернатури. Однак жодного судового рішення, коли б лікарня стягнула з особи кошти за період проходження інтернатури, при цьому не надає.

Всі наведені ним посилання містять судові рішення, коли з особи було стягнуто кошти за навчання саме на підставі угоди між медичним навчальним закладом та студентом, який підписавши її, брав на себе зобов’язання відпрацювати 3 роки за направленням (вибачте, але ж її підписання було передбачене чинним до цього часу законодавством України).

Мною ж були наведені рішення, які підтверджували, що якщо лікарня дійсно подасть позов про відшкодування коштів, витрачених на проходження інтернатури, жодних виплат вона не отримає (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/82149607, https://verdictum.ligazakon.net/document/82151979).

Відповідно до п. 7.3. Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я від 19.09.1996 р. № 291 (https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0696-96) заробітна плата лікарям (провізорам)-інтернам протягом всього періоду навчання сплачується за рахунок закладів (установ), в які вони зараховані лікарями (провізорами)-інтернами, або закладом (установою), з яким укладено трудовий договір у розмірі, встановленому чинним законодавством.

Згідно вимог ст. 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до ст.127 КЗпП України відрахування із заробітної плати можуть проводитись тільки у випадках, передбачених законодавством України.

Отримана лікарем-інтерном заробітна плата за виконану ним роботу за трудовим договором не відноситься до витрат на його навчання, а тому не не може бути стягнена.

Також колега пропонував ознайомитися із порадами за посиланням по подібному запитанню: http://bit.ly/3252kLs. Навіть у тих відповідях він посилається саме на типову угоду про відпрацювання, укладену між студентом та ВНЗ, а не лікарнею та випускником.

1) До речі, Ви запитали у Михайла Ямчука: «Наскільки я ознайомилась з законом, відміна відпрацювання 3 роки на цільове направлення не діє?». (на що він відповів так).

Напишіть, будь ласка, що це за закон такий, де йдеться про цільове направлення (чесно не можу знайти, однак якщо мій колега сказав так, чим підтвердив, що він є, будь ласка, напишіть).

2) Ви у запитанні Михайлу Ямчуку написали, що поступили на навчання в університет за цільовим направленням (цього Ви, до речі не вказували, а написали, що в університеті підписали документ, що погоджуєтесь зі своїм розподілом, після чого Вам видали направлення на роботу. Що є дивно, адже, якшо Ви дійсно вступили на навчання за цільовим направленням, то саме за ним Вас мали б і направляти на роботу, без будь-якого там розподілу).

Тому, будь ласка, напишіть чи дійсно Ви поступили на навчання в університет за цільовим направленням, якщо так, то його я так розумію видавало обласне управління охорони здоров’я.

Дякую.

03.07.19 20:57
Таня

Так, я взагалі забула за це цільове,  я поступала в університет на медико-профілактичну справу, за цільовим направленням в районну санепідемстанцію, так як їх розформували, то і відповідно наш факультет став медичним, і мене за цільовим направили в районну лікарню. За цільовими також був розподіл, в мене був вибір сімейний лікар і лікар-терапевт в лікарню.  Цільове направлення мені видавало обласне управління.

03.07.19 21:03

Тобто, у цільовому направленні була вказана конкретна лікарня (та де Ви зараз працюєте) чи лише район, куди Вас направлять?

03.07.19 21:06
Таня

Було вказано посаду і лікарню, де я зараз працюю.

03.07.19 21:15
Таня

Міністерство освіти і  науки України (лист від 08.11.2017 № 4.1-15-3452-17) нагадало, що з 01.01.2017 набув чинності Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо працевлаштування випускників» від 06.10.2016 № 1662-VIII (далі — Закон № 1662). Закон № 1662 скасував обов’язкове працевлаштування випускників, підготовка яких здійснювалась за державним (регіональним) замовленням, у т. ч. випускників вищих медичних навчальних закладів. Зміни забезпечили конституційне право випускників вищих навчальних закладів України на вільний вибір місця роботи. Постановою КМУ від 31.05.2017 № 376 визнаною такою, що втратила чинність постанова КМУ «Про Порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням» від 22.08.1996 № 992.

МОН зауважує, що положення Закону № 1662 не застосовують при працевлаштуванні випускників попередніх років. Якщо випускник підписав угоду з керівництвом вищого навчального закладу і роботодавцем (організацією, підприємством, установою державної та приватної форми власності) до прийняття Закону № 1662, він зобов’язаний відпрацювати за направленням. Інакше він несе відповідальність відповідно до умов угоди за нормами Цивільного кодексу України.

Випускники, які навчалися за цільовими направленнями і вступали до вищих навчальних закладів за спеціальними умовами, тобто за окремим конкурсом, також зобов’язані відпрацювати відповідно до угоди.

Ответ оплачен: 5 грн.

МОН зауважує, що положення Закону № 1662 не застосовують при працевлаштуванні випускників попередніх років. Якщо випускник підписав угоду з керівництвом вищого навчального закладу і роботодавцем (організацією, підприємством, установою державної та приватної форми власності) до прийняття Закону № 1662, він зобов’язаний відпрацювати за направленням. Інакше він несе відповідальність відповідно до умов угоди за нормами Цивільного кодексу України.

Випускники, які навчалися за цільовими направленнями і вступали до вищих навчальних закладів за спеціальними умовами, тобто за окремим конкурсом, також зобов’язані відпрацювати відповідно до угоди.

А тому знову питання, які були і до цього:

1)Чи підписували Ви тристоронню угоду між університетом та обласним управлінням, яке видавало цільове направлення?

2)Чи підписували Ви угоду з медичним інститутом про навчання за кошти державного бюджету з зобов'язанням після закінчення навчання та одержання відповідної кваліфікації працювати за направленням не менше ніж три роки (до речі, така угода повинна була б містити пункт такого зразку: «Відповідно до п. 2.2.5. Угоди № 157 студент, що вступив до Університету за цільовим направленням УОЗ, незалежно від умов, після закінчення університету зобов'язуєтеся відпрацьовувати за місцем призначення згідно з направленням не менше трьох років».)

Дивіться в чому справа. Якщо угода з університетом була, то Вам необхідно було б їхати за місцем направлення на роботу, яке можна було би змінити лише за погодженням з університетом.

Якщо була тристороння угода або угода між університетом (де йшлося про цільове направлення), то змінити місце відпрацювання можна лише за погодженням з обласним управлінням, яке таке направлення Вам видавало.

А тому напишіть чи підписували Ви будь-яку з цих угод (якщо так, то у Вас повинен бути примірник такої угоди).

І де Вам повідомили, що можуть дати відкріплення тільки якщо у Вас буде чоловік,в томі місці, куди Ви хочете,медик або військовий?

03.07.19 22:07
Таня

Угоди не маю. 

Моє цільове мені в 2011 році було видано обласним управлінням  в санепідемстанцію, я тільки після 5 курсу перейшла на медичний факультет.

03.07.19 22:09
Таня

про відкріплення мені сказав головний лікар.

Тобто мені потрібно звертатися в обласний департамент МОЗ?

Ответ оплачен: 5 грн.

У будь-якому випадку на угоду з лікарнею можете не звертати уваги (ніяких коштів за інтернатуру Ви повертати не будете 100%).

Мене більше цікавила наявність угоди з університетом, де вказано ваше зобов’язання відпрцювати 3-роки за направленням.

Моя думка така: якщо не підписували жодної угоди, ніяких коштів університет з Вас не стягне у випадку невідпрацювання 3-х років за місцем направлення, тому вважаю, що можете спокійно звільнятися.

Однак, щоб Вам було спокійніше, зверніться також в обласне управління, яке видавало Вам цільове направлення (також раджу звернутися в обласну профспілку працівників охорони здоров'я).

Всього Вам доброго!

03.07.19 22:30
Таня

дякую за ваш час)

Ответ оплачен: 5 грн.

Будь ласка.

Ще раз наголошу, що звертатися до обласного управління та погоджувати з ним зміну місця направлення необхідно було б при наявності угоди.

Якщо угоди нема, цього робити непотрібно.

Однак, щоб Вам було простіше прийняти рішення щодо звільнення, зверніться також за роз'ясненнями в обласне управління та обласну профспілку.

Моя ж позиція — нема угоди, відпрацьовувати 3   роки за місцем направлення непотрібно.

09.07.19 12:06
Таня

Добрий день. Можете написати вашу електронну адресу?

09.07.19 13:13

Добрий день.

mailmessage@ukr.net

Ответ оплачен: 5 грн.

Добрий день.

Були проблеми з поштою. Чи отримали Ви відповідь на свій лист?

Похожие вопросы

Реклама
Мой ответ