Украина
category

Відпрацювання

Вопрос № 3089
Відпрацювання
10 консультаций
149 грн.

Доброго вечора! В 2011 році я поступила за цільовим направленням лікувальна справа у ВНМУ ім. М.І.Пирогова. В 2017 році я випускалася і тоді Супрун ввела, що можна відмовитися від запропонованого розподілу(розподіл був у КУ ЦПМСД- в мою районну поліклініку сімейним лікарем). Нам в університеті декан говорив, що на цільове то не діє, але я написала ( типу а вдруг повезе). Коли приїхала по документи (а це вже був останній тиждень на подання документів на інтернатуру), мені видали додаток до диплому, крок і заяву підписану Супрун, хоча я неочікувала, бо вже змирилася з розподілом. Я пішла до декана, він накричав на мене, що я написала цю відмову і сказав їдь у Київ у приймальне МОЗ, я поїхала і там сказали: їдьте просіться в свою поліклініку, кажіть що тупанули. Потім я просилася туди, де по ідеї я мала відпрацювати за направленням: по-перше, лишалося мало часу на пошук іншої інтернатури, хоча по суті мені так і не сказали точно чи я можу вільно шукати, по-друге, в мене там працював мій чоловік ( на той момент був ще хлопцем). Тому я прийшла, мене без проблем прийняли, написала заяву, щоб мене прийняли на інтернатуру, а взамін мені дали підписати договір про відпрацювання 3-х років ( додається): між КУ ЦПМСД і мною, у разі невідпрацювання маю відшкодовувати витрати пов'язані із проходженням інтернатури (заробітна плата, проїзд, житло). На даний момент заклад мій вже КНП ЦПМСД, я пропрацювала після інтернатури вже майже 6 міс, але ми з чоловіком плануємо переїжджати, але обласний МОЗ не відпускає. Головний лікар не проти, але сказав, що повинен прийти наказ з обласного Мозу. Там сказали платіть 113 000 за витрати, бо типу вони за мене їх платити не збираються. І наскільки я вже зараз зрозуміла, що я йшла по особистій заяві, а не по направленню. Все написала без прикрас, так як дійсно є. Чи є шанс піти без сплати за витрати? В мого чоловіка батька 2 група інвалідності ( чи це може якось допомогти вирішити справу)?

Консультации Советников

Ответ оплачен: 50 грн.

Доброго ранку. Маю досвід у вирішенні даних питань.

1) Відпрацювання 3-х років було передбачено лише у випадку укладання угоди з ВНЗ (відповідно до чинних на той момент ЗУ "Про освіту" (а саме статті 52) та Порядку працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, затвердженого Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 р. N 992).

Типова форма такої угоди наведена в Додатку 1 до пункту 5 Порядку працевлаштування випускників вищих медичних фармацевтичних) закладів освіти, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, затвердженого наказом МОЗ України від 25 грудня 1997 р. N 367 (за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0246-98).

Відповідно до пункту 9 зазначеного Порядку розірвати таку угоду випускник має право з таких причин:

- встановлення інвалідності I або II групи, внаслідок чого випускник не може стати до роботи за місцем призначення;

- встановлення інвалідності I або II групи у дружини (чоловіка) випускника або у одного з його батьків (чи осіб, які їх замінюють);

- якщо випускник – вагітна жінка, мати або батько, які мають дитину віком до трьох років або дитину, яка згідно з медичним висновком потребує догляду (до досягнення нею шестирічного віку); одинока мати або батько, які мають дитину до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

- у разі проходження чоловіком (дружиною) військової служби (крім строкової), в тому числі за контрактом, на посадах рядового, сержантського й старшинського складу, прапорщиків, мічманів та офіцерів у Збройних Силах, Національній гвардії, Прикордонних військах, Службі безпеки, а також інших військових формуваннях, створених відповідно до законодавства України, та служби в органах внутрішніх справ поза місцем розташування замовника;

- у разі вступу випускників вищих закладів освіти I-II рівнів акредитації до вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації.

2) На угоду з лікарнею можете не звертати уваги (хоча досить часто і лікарні подають до суду у випадку невідпрацювання 3-х років після закінчення інтернатури, а буває, що взагалі порушують законодавство України та відмовляють звільняти лікаря за власним бажанням, посилаючись на те, що між ними укладено строковий трудовий договір і тому лікар повинен відпрацювати саме 3 роки).

Однак, судячи з вашого питання, я так розумію лікар не проти вашого звільнення.

Якщо університет дійсно поніс витрати на ваше навчання на бюджетній основі і у зв'язку з цим у вас виникали перед ним певні зобов'язання, а саме відпрацювати 3 роки за місцем направлення або повернути кошти за навчання, то лікарня ніяких витрат на проходження вами інтернатури не понесла, Ви ніяких зобов'язань не порушували, щоб лікарня могла вимагати від вас сплати коштів.

Адже в лікарні Ви працювали на посаді лікаря інтерна, виконували передбачені трудовим договором посадові обов'язки, за що і отримували заробітну плату, яку зазвичай лікарні і вимагаються стягнути з лікаря як витрати на інтернатуру, у чому суди їм відмовляють.

За необхідності можу навести судові рішення на вашу користь, що стосуються саме угоди з лікарнею.

Також можу надати допомогу (письмову аргументацію для головного лікаря з посиланнями на нормативно-правові акти - що вже допомагало), якщо лікарня буде відмовляти Вам у звільненні.

3) Дозвіл обласного управління охорони здоров'я на звільнення Вам не потрібен, адже на роботу Вас приймала саме лікарня.

А тому пишіть заяву на звільнення або за угодою сторін або за власним бажанням. У вашому випадку (переїзд на нове місце) відпрацьовувати 2 тижні не потрібно, Вас повинні звільнити тим днем яким Ви просите.

Стаття 38. Розірвання трудового договору, укладеного на невизначений строк, з ініціативи працівника (КЗпП України)

Працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною з інвалідністю; догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або особою з інвалідністю I групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.

4) По договору з лікарнею Ви нічого сплачувати не повинні, лише по договору з ВНЗ.

Чи укладали Ви такий?

У будь-якому випадку ні договір з лікарнею, ні договір з ВНЗ не можуть бути підставою для відмови Вам у звільненні.

Стаття 43. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується (Конституція України).

Використання примусової праці забороняється.

Тому звільнити Вас повинні, а вже якщо вважають що Ви порушили договірні зобов'язання, не відпрацювавши 3 роки, то нехай звертаються до суду за стягненням з вас витрат на інтернатуру. 

Всього доброго. Сподіваюсь, що Вам допоміг.

Пишіть, якщо будуть додаткові питання.

20.01.20 17:42
Анастасия

Я підписувала договір при поступленні у ВНЗ про відпрацювання 3-х років, так як у мене було цільове направлення. Але я не знаю чи ВНЗ буде з мене стягувати повернення коштів за роки навчання на державній формі, якщо У.Супрун відмінила відпрацювання?

20.01.20 17:55

Відпрацювання скасували лише для тих випускників, які вступили до ВНЗ після 01 січня 2017 року.

Тим, хто уклав угоду з ВНЗ до цієї дати, необхідно відпрацьовувати. І кошти з таких осіб у випадку невідпрацювання ВНЗ стягують, що також підтверджується судовою практикою.

Як я вже вказував - звільнити Вас повинні.

Однак, якщо обласне управління охорони здоров'я повідомить університет, що Ви звільнилися до спливу 3-х років, то ВНЗ може подати на Вас до суду.

Не зовсім зрозуміло яким чином лікарня зарахувала Вас в інтернатуру: на підставі вашої заяви (так як Ви відмовились від розподілу і сами шукали місце проходження інтернатури) чи все-таки за направленням МОЗ?

20.01.20 17:46
Анастасия

І хотілося б уточнити з приводу переїзду на нове місце проживання: як це має засвідчуватися документально і чи має взагалі, чи потрібно приписка з нового місця проживання ( бо в Києві це нереально  зробити без власного житла)?

20.01.20 18:08

Неможливість продовження роботи у статті 38 КЗпП пов’язується саме з переїздом на нове місце проживання. 

Отже, до уваги треба брати реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання.

Реєстрацію місця проживання оформлюють проставленням штампу в паспортному документі, що посвідчує особу громадянин

Отже, факт переїзду на нове місце проживання підтверджують за допомогою: відповідного штампу в паспортному документі, що посвідчує особу громадянина.

27.01.20 17:18
Анастасия

Доброго дня! Виникло таке питання: по словах головного лікаря він не може мене звільнити, бо на мене був наказ обласного МОЗ  129-ос про прийняття на інтернатуру і на роботу( додається 2 останніх документи), тому щоб мене звільнити повинен теж прийти наказ про звільнення?  Чи є це десь прописано? Чи це обласний відділ кадрів придумує? Що робити?

27.01.20 19:43

Пишіть заяву на звільнення у 2-х примірниках. Той, який залишатимете собі, обов'язково зареєструйте у секретаря.

Доброго дня! Звісно, це важливо знати точно, як оформлене Ваше працевлаштування (по особистій заяві, чи по направленню) у Вашій особовій справі не лише у медичному закладі, а і у навчальному закладі, який Вас випустив як спеціаліста. Тобто, як ці заклади відзвітували про підставу Вашого працевлаштування. Після з'ясування цього питання доцільно надавати предметну консультацію про Ваші подальші дії та їх наслідки.

Варто було би ознайомитись ще і з самим Наказом Управління охорони здоров'я Житомирської ОДА № 129-ос від 25.07.2017 року для повної картини, позаяк у договорі перелічені всі можливі підстави. Сам договір містить внутрішні суперечності, і, як вбачається із наказу про прийняття на роботу, не є підставою Вашого працевлаштування у цей медичний заклад. Тому, як вірно зауважив радник О.Савченко, не звертайте уваги на цей договір. Тобто. при вирішенні спірних питань саме з медичним закладом пріоритет мають ваші трудові правовідносини, а саме: такі спори у судах вирішуються в рамках трудового законодавства. Практика свідчить про те, що такі трудові спори вирішуються, як правило, на користь працівника.

У разі відмови у звільненні сміливо звертайтесь до суду.

21.01.20 09:34
Анастасия

Доброго ранку! В кінці добавлених файлів ( 2 останніх) є наказ 129-ос від 25.07.2017

21.01.20 10:36

Доброго дня! Скажіть, Анастасіє, Ви переїжджаєте за місцем проживання (реєстрації) батька Вашого чоловіка, який має ІІ групу інвалідності?

21.01.20 10:50
Анастасия

Ні

21.01.20 11:30

...

21.01.20 10:56
Анастасия

ми переїжджаємо в м. Київ, чоловік за власний кошт буде міняти спеціалізацію з 01.02.2020, бо вже відпрацював більше ніж 3 роки

21.01.20 11:18

...

Ответ оплачен: 10 грн.

1 січня 2017 року вступив в силу Закон України № 1662-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» (далі- Закон). Згідно Закону, випускники вищих навчальних закладів вільні у виборі місця роботи, крім випадків, передбачених цим Законом. Таким випадком, згідно Закону, є укладання угоди про відпрацювання не менше трьох років у сільській місцевості або селищах міського типу. Студенти, інтерни, та лікарі, які зараз відпрацьовують 3 роки за направленням, таких угод не укладали, з ними були укладені, порушуючи принцип свободи договору, закріплений у Цивільному кодексі України, угоди про підготовку фахівців з вищою освітою. Тобто, це інші угоди, і вони всі мають бути звільнені від відпрацювання. На думку МОЗ, цей закон діє лише на тих випускників, які вступають до ВНЗ у 20 17 році. Тобто, закон буде діяти фактично через 8-9 років, коли ці майбутні випускники можуть будуть працевлаштовані після інтернатури. Водночас, випускники інших спеціальностей не зобов'язані відпрацьовувати, що є прямою дискриміницією медиків та порушенням їх права на вільний вибір місця працевлаштування. Свою позицію МОЗ аргументує тим, що випускники минулих років та теперешні студенти вже підписали угоди про підготовку фахівця з вищою освітою, яка є додатком 1 до Наказу № 367, і на них вже поширюються зобов'язання цивільного характеру. Таким чином, МОЗ вважає силу дії угоди вищою за Закон. Крім того, типова угода не відповідає сучасному законодавству, а саме, містить термін "державний сектор народного господарства". Згідно роз'яснень Міністерства юстиції, комунальні заклади (більшість місць працевлаштування ) є комунальним сектором економіки, тому вищезгадана угода не відповідає чинному законодавству та не може бути виконана навіть з боку вищого навчального закладу, який має працевлаштувати випускників у державний сектор народного господарства. Прикінцеві положення Закону зобов'язують Кабінет міністрів України привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом, чого й досі не було зроблено, а Міністерство охорони здоров'я й досі посилається на Порядок працевлаштування випускників, хоча до нього треба було внести зміни Таким чином, так як Ви підписали угоду про відпрацювання ще до набрання сили законом, що скасовує відпрацювання, а зворотньої сили Закон не має, то керівництво закладу буде наполягати на Вашому відпрацюванні. Але враховуюючи вищевикладене та відсутність житла (те, що його не надали Вам) Ви можете звернутись з листом (заявою) про надання дозволу на звільнення Вас без необхідності відпрацювання до відповідного управління охорони здоровя, посилаючись на скасування обовязкового відпрацювання та інші перелічені мною вище обставини.

Ответ оплачен: 10 грн.

Доброго дня!

По Вашому питанню можу сказати, що:

Відповідно до пункту 5 Порядку працевлаштування випускників вищих медичних фармацевтичних) закладів освіти, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, затвердженого  МОЗ України від 25 грудня 1997 р. N 367 .

Згідно  пункту 9 зазначеного Порядку розірвати  угоду з медичним закладом  випускник має право з таких причин:

- встановлення інвалідності I або II групи, внаслідок чого випускник не може стати до роботи за місцем призначення;

- встановлення інвалідності I або II групи у дружини (чоловіка) випускника або у одного з його батьків (чи осіб, які їх замінюють);

- якщо випускник – вагітна жінка, мати або батько, які мають дитину віком до трьох років або дитину, яка згідно з медичним висновком потребує догляду (до досягнення нею шестирічного віку); одинока мати або батько, які мають дитину до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

- у разі проходження чоловіком (дружиною) військової служби (крім строкової), в тому числі за контрактом, на посадах рядового, сержантського й старшинського складу, прапорщиків, мічманів та офіцерів у Збройних Силах, Національній гвардії, Прикордонних військах, Службі безпеки, а також інших військових формуваннях, створених відповідно до законодавства України, та служби в органах внутрішніх справ поза місцем розташування замовника;

- у разі вступу випускників вищих закладів освіти I-II рівнів акредитації до вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації.

Угода з медичним закладом по суті вагомого значення для Вас не має , більш важливою є Ваша угода з навчальним закладом ВНЗ ПРО РОЗПОДІЛ ТА ВІДПРАЦЮВАННЯ 3-Х РОКІВ(якщо вона існувала). 

В іншому разі можете звільнитись з причин вказаних вище згідно КЗпП України.

З повагою,

Костянтин Гончаренко 

Здоров'я! Погоджуючись з колегами, "переведу" Вам з юридичної мови на людську! Закон захищає Ваші права, як мінімум, з двох сторін! А саме, по перше, Ви маєте чоловіка інваліда! І по друге, Ви переїзжаєте на нове місце проживання! В обидвох випадках правда на Вашому боці і будь-який суд, стане на Ваш захист! Так, що сміливо, заяву керівнику на стіл і в добру путь! Ви навіть не зобов'язані відпрацьовувати два тижні,тому що Ви переїзжаєте на нове місце проживання!

Успіхів та міцного здоров'я!

20.01.20 17:37
Анастасия

Доброго вечора! Дякую за відповідь. Хочу тільки уточнити: не чоловік інвалід, а у його батька 2 група інвалідності, що вкрай міняє ситуацію і я не знаю, чи це на щось впливає.

Хочу дещо додати.

Факт переїзду на нове місце проживання підтверджують за допомогою: відповідного штампу в паспортному документі саме про зняття з місця реєстрації.

Відмітка про реєтрацію нового місця проживання, куди Ви переїжджаєте, не потрібна.

Ответ оплачен: 19 грн.

Ви: "Хочу тільки уточнити: не чоловік інвалід, а у його батька 2 група інвалідності, що вкрай міняє ситуацію і я не знаю, чи це на щось впливає".

Це ні на що не впливає. Адже вказані причини, при наявності яких випускник має право розірвати договір з ВНЗ - дозволяють не відпрацьовувати саме на посаді лікаря-інтерна, тобто не проходити інтернатуру в лікарні за місцем направлення з наступним відпрацюванням 3-х років на посаді лікаря-спеціаліста.

Враховуючи, що інтернатуру Ви вже пройшли саме за місцем направлення, то й відпрацювати Ви повинні тут. 

Інакше - можливий позов з боку ВНЗ.

Звичайно, якщо інше не передбачено самим договором, однак я в цьому сумніваюсь.

Чи є вас примірник угоди з ВНЗ?

20.01.20 20:12
Анастасия

немає поки що...взавтра постараюся дістати і зразу скинути.

20.01.20 20:15
Анастасия

і ще з приводу підйомних...я їх не отримувала і не подавала на них

20.01.20 20:28

1) і ще з приводу підйомних...я їх не отримувала і не подавала на них.

Ну це добре, тоді не доведеться повертати. Чи в чому полягало питання?

2) Також додам, шо позиція колеги "Закон захищає Ваші права, як мінімум, з двох сторін! А саме, по перше, Ви маєте чоловіка інваліда! І по друге, Ви переїзжаєте на нове місце проживання!" - стосується лише вашого права на звільнення з поважної причини за ст. 38 КЗпП України (про яке я вже писав), однак не відпрацювання 3-х років по договору після закінчення інтернатури.

21.01.20 09:39
Анастасия

Доброго ранку. В кінці 2 останніх добавлених файлів є наказ від обласного МОЗ про моє зарахування на інтернатуру. Зі мною працює дівчина, то в неї в кінці де підстава вказано направлення на роботу, а в мене довідка про навчання за державним замовленням, гарантійний лист головного лікаря. То як це розуміти? 

21.01.20 10:08

Доброго дня.

Це означає, що дівчина проходила інтернатуру саме на підставі направлення, виданого МОЗ.

А Ви виходить написали заяву про відмову від направлення на роботу, а тому фактично самі собі шукали місце проходження інтернатури. 

Я так розумію, що головний лікар надав Вам гарантійний лист про те, що Вас зарахують на посаду лікаря-інтерна для проходження інтернатури.

А ВНЗ надав Вам довідку про навчання за державним замовленням.

З цими документами Ви звернулися до обласного управління, яке і видало наказ про ваше зарахування на інтернатуру.

Враховуючи зазначене, можливо Вам і не доведеться відпрацьовувати 3 роки та повертати кошти, адже зазвичай у договорі йдеться про те, що відпрацьовувати потрібно саме за місцем направлення на підставі направлення, виданого МОЗ України.

А тому треба дивитися чи внесені до договору з ВНЗ відповідні зміни.

Ответ оплачен: 10 грн.

Добрий вечір!

Погоджуюсь з консультацією О. Савченко, з наданих Вами коментарями Вам все ж таки необхідно відпрацювати 3 роки. Або можете звільнитися, але будь готові до можливого позову зі сторони Вашого ВНЗ щодо повернення коштів за навчання. 

Як уже писав колега, наявність інвалідності у батька Вашого чоловіка, нічого Вам не дає, оскільки відповідно до п. 9 Порядку працевлаштування випускників вищих медичних фармацевтичних) закладів освіти, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, розірвати

таку угоду випускник має право з таких причин, встановлення інвалідності I або II групи у дружини (чоловіка) випускника або у одного з його батьків (чи осіб, які їх замінюють), поширюється на Ваших батьків, а не на батьків чоловіка. Якби Ваш чоловік був би лікарем і хотів би розірвати угоду про відпрацювання 3-х років, то йому це б дало можливість розірвати угоду без відпрацювання.

Щодо підтвердження переїзду на нове місце проживання, окрім зазначених колегою відмітки у паспорті може бути укладений договір оренди житла, і квитанції про оплату комунальних послуг, де Ви є платником. 

Запитання, подяку можете залишити у коментарі на даному сайті.

Сподіваюсь, що Вам допоміг!

Якщо виникнуть запитання, звертайтесь.

P.S. Можу не одразу відповісти. Дякую за розуміння.

Додаткова індивідуальна консультація (на електронну пошту) платна.

Ответ оплачен: 50 грн.

Отже, враховуючи викладені Вами обставини та відомості із доданих документів, маємо наступне:

1. Ви прийняті на роботу на підставі особистої заяви ( а НЕ НАПРАВЛЕННЯ) та наказу облуправління охорони здоров'я (а НЕ ДОГОВОРУ);

2. наказ облуправління охорони здоров'я виданий на підставі довідки про навчання за держзамовленням та гарантійного листа головного лікаря.

Основні документи, які є підставою для Вашого працевлаштування у медзаклад, це: особиста заява та наказ облуправління (що виданий на підставі довідки про навчання та гарантійного листа головного лікаря медзакладу). Як бачимо, у цьому ланцюжку документів відсутні такі як "направлення" і "договір".

Тому не варто Вам хвилюватись за негативні наслідки "невідпрацювання 3-х років за направленням" (як у випадку з вашою знайомою), оскільки (я вважаю) ці норми на Вас не поширюються. А також пропоную не звертати увагу на договір (угоду) з мед закладом, так як він не є підставою для Вашого працевлаштування, тобто Ви не перебуваєте у цивільних договірних відносинах з мед закладом.

І ще раз хочу нагадати, що у Вашому випадку діють трудові правовідносини, тобто Ви, як влаштувались на роботу за особистою заявою, так і за особистою заявою можете звільнитись. А наказ облуправління у цій ситуації лише підтверджує вашу кваліфікацію і відповідність тій посаді, на яку Ви претендували при прийнятті на роботу.

Щодо договору з ВНЗ, то його суперечності описала у своїй відповіді В.Костроміна.

 Для того, щоб нівелювати всі ризики у даній ситуації, є ще один варіант. Зателефонуйте на 0637931295.

21.01.20 12:57
Анастасия

Ходили в ВНЗ і там сказали, що моя заява підписана Супрун і затверджена ректором, тому ніяких до мене претензій збоку ВНЗ не повинно бути. Сказали вирішуйте з лікарнею, де працюєте)

21.01.20 13:50

Шикарно! Отже і ризик спору з ВНЗ також відсутній. В добрий час Вам!

21.01.20 13:53
Анастасия

Дуже дякую)))) І Вам всього найкращого))

Похожие вопросы

Реклама
Мой ответ